lördag 12 januari 2013

Det går inte som man tänkt!

    För att få lite variation i vävandet hade jag bestämt att på helger, om jag väver ska det bli löpare. De övriga dagarna ska jag väva mattor.
    Det gick bra hela förra helgen och veckan, glad i hågen gick jag ner och skulle börja med en ny blå löpare. När jag skulle göra den första sippan, så fattas det en färg guldbrunt, så då började jag att färga ett 4 liters bad, sen blev det test av nyanser i koppar och guldbruna färger nu är tredje badet igång ....

Men jag gjorde mattan färdig och började på en till.. Nu tar jag helg tror jag.

2 kommentarer:

  1. Ja du, vi har våra tankar hur vi ska gå till väga. Men vi måste ju följa glöden? Eller hur!
    Söndagar brukar jag vilja vara "ledig", en mycket gammal ide som jag misslyckats med år efter år. Kanske att tanken räknas? Jag börjar tro det:)
    Christina H.

    SvaraRadera
  2. Är det då ett misslyckande att gå ifrån det man föresatt sig? Det var skönt Du sa om följa glöden.

    SvaraRadera