lördag 25 januari 2014

Blå matta

    Nu har jag fått tillbaka lite av energin för att väva igen, jag har under tre veckor inte haft någon som helst lust med att sätta mig vid någon vävstol. I min mattvävstol var det röd varp kvar och jag ville inte väva några fler mattor i rött.
   Kanske om jag vävde blått i röd varp så skulle inspirationen komma! Den här mattan tror jag skulle passa bra i mitt kök! Jag har skissat på 3 meter.


Det kommer att bli 5 fält med 60 cm i mellanmål toner av 1 bastrasa i slät blå och färgade påslakan och gardiner i samma nyanser. I samma färg som varpen blr det en smal rand.
Några inplock i ljus olivgrön och en bit trasa av min mammas påslakan den ger fin brytning mot det blå.

4 kommentarer:

  1. Det där blir jättesnyggt... det blå gör sig så fint mot den röda varpen!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du åter lyckas få fram en fin matta. Snyggt med den röda varpen till de blå trasorna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Tack, ibland får man vänta in inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, den röda randen och den röda varpen blir snyggt tillsammans!

    SvaraRadera