onsdag 20 november 2013

Julmattan färdig

  Trots att jag har vävt bara en mata på den nypådragna varpen, i röda toner! Så klippte jag ner julmattan som jag ska ta med mig på Hemslöjdens Julmässa i Örnsköldsvik på lördag. Jag hade en skön stund när jag knöt in fransen (Det tar lite tid!) I sällskap med romanen "En man som heter Ove" i CD spelaren gick det väldigt fort.
Mattan blev 0,77x2,25 m färgen är djupare röd och guldstänk i inplocken.

JULROS blev namnet på mattan

Soligt och fint väder så det blev foto utomhus idag!!

2 kommentarer:

  1. Du var snabb med uppsättningen och vävandet av mattan. Hoppas ni får en fin julmässa på Hemslöjden på lördag. Vore kul att se men lite för långt resa. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin julmatta du vävt. Den får du säkert sälja på en gång. Kram.

    SvaraRadera