torsdag 22 augusti 2013

Nya vävar på gång

Efter en skön sommar så har jag börjat med några nya vävar. I min lilla vävstor är nu handdukar på gång. Efter att varit hos mina barn så märkte jag att dom stryker inte!! Så då tänkte jag på våffelväv som blir bra efter några tvättar och strykfria.Så nu är 18 m väv igång.







En matta är också på gång, den blir nog 2m. Det är några gamla påslakan som min dotter kom hem med, den blir randig blå-grön och turkos med smala bårder i ryssväv. Snart kommer bilder  på vad jag har i dom andra två stolarna.



3 kommentarer:

  1. Fina handdukar du väver. Vill också göra det. Din mattan blir häftig i färgerna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Haha, blev full i skratt. Jaså- dina barn styrker inte heller....:) Det är nog ganska genomgående för de yngre, verkar det som.
    i alla fall blir dom nöjda över den fina våffelväven!
    O mattan likaså. Härliga färger.
    Blir roligt att se det andra du väver.
    hälsningar Monika

    SvaraRadera
  3. Måste bara få klargöra följande. Jag stryker! Så det så... /hon som byter påslakan mot matta.

    SvaraRadera